VIP Box experience and additional sales for sports clubs to a new level in Mikkeli

50 vuotta unohtumattomia hetkiä - SM liiga.

Taitori kutsui asiakkaita ja yhteistyökumppaneita seuraamaan Jukurit –Kiekko-Espoo -peliä Mikkelin Let’s Go-areenalle 2.11.2024. Tavoitteena oli viettää yhteistä aikaa nautinnollisen aitiokokemuksen merkeissä ja samalla tutustua siihen, kuinka Taitori for Arena -sovelluksen avulla kävijäkokemus saadaan uudelle tasolle.

Sovelluksen mahdollistaman sujuvan etukäteissuunnittelun avulla kutsuvieraat saivat halutessaan auton VIP-parkkiin ja pääsivät QR-koodilla sisään aitioon. Tilaisuus alkoi Jukurit HC Oy:n tervehdyksellä Ville Hyvärisen toimesta. Tämän jälkeen Perttu Ahvenainen Taitorilta esitteli yrityksen palveluita samalla kun nautittiin alkumaljoja.

Jäähallien varaus- ja myyntipalvelun digitalisoiminen tehostaa toimintaa.

Jukurit ovat pilotoineet Taitori for Arena -sovellusta. Sen avulla aitioiden varaustilanne on reaaliaikaisesti selvillä, ja myyntityö käy sujuvasti. Aitioiden lisäksi fanituotteet, tarjoilut ja lisäpalvelut hoituvat sovelluksen kautta. Erityisen tärkeää on saada kävijädata myös aitiotapahtumista.

”Nyt meillä on mahdollisuus saada myös aitioiden kutsuvieraiden kävijädata. Sama pätee yritysten kausikortteihin, joilla saattaa olla useita käyttäjiä”, kertoo Hyvärinen Jukureilta.

Oikea-aikaista lisämyyntiä urheiluseuroille kävijädatan avulla 

Taitori for Arena -sovelluksella peleissä ja tapahtumissa vieraille voidaan tarjota uudenlainen mahdollisuus liittyä Aitio Clubiin. Jäähallien on mahdollista myydä jatkossa yritysasiakkaille pelkkien aitioiden sijaan Aitioclubin päättäjäpaketteja, joissa aition lisäksi paikalla on jo tietty määrä toivotun toimialan edustajia.

”Näin yritys voi viettää onnistunutta peli-iltaa aitiossa ja edistää samalla myyntiä kohderyhmässä” Ahvenainen kertoo.

Voiton maljat voi tilata myös naapuriaitioon

Ilona Savolainen Taitorilta tiputti kiekon jäähän ja Ahvenainen piti Mossen grilli pre-game -haastattelun, jossa vieraana oli Jukureiden keskushyökkääjä Santeri Koskela. Peli käynnistyi onnistuneesti. Pelin huumassa voi nousta esiin toiveita lisätarjoiluista, ja sovelluksen avulla tilauksia voi tehdä online pelin aikana.  Aitioon voi tilata myös joukkueen kapteenin tai pelaajan tervehdyksen pelin päätteeksi, mitä ikinä urheiluseura haluaakin palveluissaan tarjota.

”Voiton maljat tai kannustuskierros on mahdollista tilata myös naapuriaitioon”, Ahvenainen toteaa innokkaana.

Tapahtuman järjestäjälle sujuva kokemus

”Aitiotapahtumaa suunnitellessa on paljon huomioitavaa”, kertoo tapahtuman järjestelyissä mukana ollut Alina Leppik Taitorilta. Taitori for Arena -sovellus auttaa kutsuvaiheesta lähtien ja varmistaa esimerkiksi sen, että tarjoilut ja fanituotteet on muistettu tilata, allergiat ja pysäköintitarpeet on huomioitu. Muokattava ja brändätty kutsu sekä yrityksen logonäkyvyys ovat tärkeitä elementtejä kokonaisvaltaisen brändirakennuksen kannalta.
Parasta tapahtumassa oli kuitenkin aition erityinen tunnelma kutsuvieraiden ja järjestäjien välillä. Sovelluksen kautta kerätyssä palautteessa aitiokokemuksen suositteluindeksi NPS oli 100.

Miten kävi tulosveikkauksessa?

Sisäänkirjautumisvaiheessa vierailijapäätteellä on mahdollista pyytää veikkaustieto pelin lopputuloksesta, ja järjestäjälle data kertyy portaaliin nähtäväksi.
Mielenkiintoisilta käänteiltä ei vältytty, kun Kiekko-Espoon Matti Järvinen määrättiin yhden ottelun pelikieltoon poikittaisen mailan käytöstä. Tällä kertaa peli päättyi vieraiden voittoon jatkoajalla. Yksi piste kotiutettiin Mikkeliin, vaikka voiton maljat todellakin menivät tällä kertaa naapuriaitioon.

Taitori kiittää Jukureita mahtavasta pilotointimahdollisuudesta, josta saatiin tosielämän arvokasta kokemusta myös tuotekehityksen kannalta.

TOP 6 Additional sales tips for sports clubs:

1. Invite 15 decision-makers from the South Savo region to your box for €800. Reach a new B2B target group and offer services to companies aiming to enter the region, in addition to local ones. An easy way for companies to get the desired VIP guests.

2. Determine the need for VIP parking spaces during the invitation phase and sell a parking package for €100.

3. Order a media recording of your event, including video and photos, for €500.

4. Order a player visit to the box after the game for €200.

5. During the event, sell available VIP box packages to participants at a special price using the app.

6. After the event, collect leads by using Taitori’s survey to assess the customer experience and determine the willingness of participants

Contact us and ask more!

We will answer you as soon as possible!

Perttu Ahvenainen

Sales- ja marketing director
+358 40 504 5871
perttu.ahvenainen@taitori.fi
book an appointment from Perttu’s calendar