Taitori ja AVIA Real Estate Oy kehittivät yhdessä uniikin alustan, joka tarjoaa asiakkaille parempaa ja joustavampaa arkea nopeasti muuttuvassa maailmassa

Muutaman askeleen päässä Helsinki-Vantaan lentokentältä sijaitseva AVIA Real Estate Oy:n kehittämä Avia Club -konsepti tarjoaa joustavia toimitilaratkaisuja muuttuvan työelämän tarpeisiin.

Avia Club yhdistää perinteisten mallien parhaat puolet: yritysten käytössä on oma, yksityinen tila sekä tarpeen mukaan käytettävissä olevat joustotilat. Joustotilojen ansiosta Avia Clubin asiakkaat voivat varautua hybridityön jatkuvasti muuttuviin tarpeisiin nopeasti ja vaivattomasti.

Ensin saapui globaali koronapandemia ja sen jälkeen Ukrainan konflikti, maailman myllerrykset näkyvät ja tuntuvat nykyään myös Suomessa asti. AVIA Real Estate Oy:n kokemusten mukaan tämä näkyy tietyillä toimialoilla kasvavana epävarmuutena yritysten päätöksentekokyvyssä sekä sitoutumishalukkuudessa.

Nykyisten toimitilojen on oltava paljon monipuolisempia sekä joustavampia kuin ennen, sillä hybridityön myötä toimitiloilta vaaditaan erilaisia asioita kuin fyysisiltä tiloilta. Avotoimistot ja huonetoimistot eivät ole enää välttämättä tarpeellisia sekä kokoontumis- ja kohtaamistilojen kysyntä kasvaa jatkuvasti

Mistä yhteistyö Taitorin kanssa lähti?

“Totesimme meidän kiinteistöportfoliossa olevan paljon neukkareita, saunatiloja ja muita tiloja joiden käyttöaste ei ollut toivotulla tasolla. Ja että me tarvitsemme alustan, jonka kautta meidän palveluita voisi alkaa varaamaan”, kertoo AVIA Real Estate Oy:n kehityspäällikkö Antti Rauhala.

Maailman muuttuessa äkillisesti koronapandemian myötä huomattiin, että työn tekeminen tulee muuttumaan merkittävästi ja yritykset haluavat hakea joustoa ja vaihtoehtoja myös toimitiloihinsa liittyen.

Mietitimme ensin omassa päädyssämme, että minkälaisia palveluita voimme tarjota ja sen jälkeen pohdimme yhdessä Taitorin kanssa voisiko heidän alustansa olla paikka, jossa meidän kiinteistöjen kaikki palvelut olisivat saatavilla. Ikään kuin oma digitaalinen käyttöliittymä kiinteistöön, jossa käyttäjä voi valita itsenäisesti polkunsa.”

Taitori valikoitui yhteistyökumppaniksi, sillä yritys vaikutti kehityskelpoiselta taholta, jonka kanssa pystyttiin lähtemään rakentamaan tuotetta alusta asti Avia Clubin tarpeita vastaavaksi.

Avia Club -applikaatio on hyvin uniikki ja pitkälle viety versio Taitorin perusapplikaatioon verrattuna. Taitorin puolella nähtiin paljon vaivaa, että tuotteesta saatiin räätälöityä meille sellainen mitä me halusimme ja tarvitsimme.

Vaikka monisyisiin kehitysprojekteihin liittyy aina haasteita ja harva tuote on koskaan valmis niin aikatauluissa pysyttiin ja tuotteen toiminnallisuuksia on parannettu sekä kehitetty eteenpäin”, kertoo Rauhala.

 Yksi omannäköinen alusta tuhansille käyttäjille

AVIA Real Estate Oy:n 170 000 neliön kokoisessa kiinteistöportfoliossa on Taitorin palvelun piirissä kolme eri lokaatiota noin 600–700 neliön alueella sekä tilamääriä noin parinkymmenen tilan edestä. Kyseiset tilat ovat kaikkien käyttäjien varattavissa ja itse palvelua käyttää useampi kymmenen yritystä sekä useampi tuhat käyttäjää.

Avia Clubin aulatilaa.

Taitorin toimittamaan kokonaisuuteen kuuluivat esimerkiksi:

  • Suuret aulanäytöt, joissa käyttäjä voi tarkastella 3D-pohjakuvan perusteella mm. kokousvarauksia ja joukkoliikenteen aikatauluja.
  •  Vierailijahallinta, jossa toimitilaan kutsuttu vieras saa Avia Clubin personoidun kutsuviestin saapumisesta sekä parkkeerausohjeen QR-koodilla.
  •  Vierailijakioskit, joiden avulla vieras voi ilmoittautua toimitilan isännälle tai emännälle näyttämällä QR-koodia laitteelle.
  •  Integroitu iLOQ-kulunvalvontaratkaisu, joka mahdollistaa itsepalveluna toimitiloihin kutsutun vieraan pääsyn tämän itse varaamaan tilaan.

AVIA Real Estate Oy:n kehityspäällikkö Antti Rauhala nostaa esiin kolme asiaa, jotka yhteistyö Taitorin kanssa on mahdollistanut:

Suurin juttu meille on ollut alustan käyttöliittymän brändääminen Avia Clubin omilla väreillä, logoilla ja toiminnallisuuksilla. Oma brändi kulkee siis järjestelmässä neukkareiden ovenpielinäytöille asti.

Toinen tärkeä ominaisuus meille on ollut mahdollisuus integroida järjestelmään useita toiminnallisuuksia. Meillä on esimerkiksi yksi alusta pysäköinninhallintaan sekä toinen alusta tilavarauksille meidän oman kiinteistöportfolion ulkopuolella. 

Ja kolmantena se, että Taitorin alusta mahdollistaa erittäin monipuolisesti erilaisten tuotteita myyntiä ja varaamista järjestelmän sisällä. Ei pelkästään tilanvarausta vaan myös vaikka catering-tarjoilua tai sähköpotkulautojen varausta.”

Laitteet ja ohjelmistot vaivattomasti samasta paikasta

AVIA Real Estate Oy otti Taitorin palvelut käyttöön pienimuotoisemmin marraskuussa 2021.

Alkuun palaute oli vähän nihkeän puoleista, sillä oltiin totuttu käyttämään muita järjestelmiä. Mutta nyt kun ihmiset ovat käyttäneet yhtä tiettyä palvelua enemmän sekä koronan jäljiltä on palattu toimistoille yhä suuremmissa määrin, ihmiset ovat päässeet palveluun sisälle ja ovat tyytyväisiä. Arvostetaan sitä, että me ollaan tehty paljon joustavia resursseja asiakkaiden käyttöä ja erilaisia tarpeita varten.”

Antti Rauhalan mukaan Taitorin ehdoton vahvuus on ollut se, että laitteet ja ohjelmiston saa ostettua yhdestä paikasta ja niiden toimivuus on yhden tahon vastuulla.

Meidän näkökulmasta toimiminen yhden kaiken toimittavan kumppanin kanssa on ollut järkevää. Koska Taitorilla on täysi pääsy ja yhteys laitteisiin niin mahdollisten vikojen korjaaminen tai muutosten tekeminen laitepuolelle on ollut helppoa ja vaivatonta.”

Näen sen vahvuutena, että laite ja softapuoli on hankittu samasta paikasta. Meille tämä on lisäpalveluna erottautumistekijä. Me mahdollistetaan näiden palveluiden ja niiden toiminnallisuuksien kautta meidän asiakkaille parempaa ja joustavampaa arkea”, Rauhala kertoo.

AVIA Real Estate Oy:ssä arvostetaan myös sitä, että Taitori on kotimainen ja ennen kaikkea kasvollinen toimija.

Meille se oli oleellista ja koemme sen vahvuutena, että palvelu henkilöityy aina oikeisiin ihmisiin, yhteydenpito on helppoa ja on luonteva asioida yrityksen sijaan ihmisten kanssa. Sillä oli hirveän suuri merkitys, ettei ole niin että soitat yritykseen X vaan soitat Pertulle, Markolle tai kelle nyt pitääkään soittaa – oikealle ihmiselle”, Rauhala summaa lopuksi.

Ota yhteyttä ja kysy lisää Smart office -palveluistamme!

Perttu Ahvenainen
perttu.ahvenainen@taitori.fi
040 504 5871

Share