Taitori Tiimitoiminnallisuus

Etä- ja hybridityömalliin siirtyminen on asettanut jokaiseen työyhteisöön uudenlaisia haasteita. Tiimitoiminnallisuuden avulla varmistat ihmisten väliset aidot kohtaamiset, jotka tukevat tuottavuutta sekä ylläpitävät työhyvinvointia.

Varaa demo

Luotu auttamaan yrityksiä ja tiimejä hybridityön tuomissa haasteissa

Nykyään osa yrityksistä haluaa, tai jopa vaatii työntekijöidensä palaavan toimistoilleen useita kertoja viikossa. Aidot kohtaamiset ja niistä syntyvät innovaatiot eivät kuitenkaan synny pakottamalla. Me Taitorilla haluamme auttaa, ja loimme työkalun, joka yhdistää tiiminäkymän ja työviikon suunnittelutyökalun työpistevaraukseen.

Katso hinnoittelu

 LÄHTÖKOHTA

Yrityksen johto on linjannut, että toimistolle tullaan 2-3 toimistopäivänä viikossa ja loput työpäivät tehdään etänä. HR vie muutosta läpi ja miettii kuinka se toteutetaan onnistuneesti.

Tiimiläiset haluavat käyttää lähityöpäivät hyödyllisesti. He haluavat kohdata toisiaan sekä työskennellä ja viettää aikaa toimitiloissa mahdollisimman lähellä toisiaan.

RATKAISU

Työntekijä näkee milloin muu tiimi tai avainhenkilöt ovat paikalla lähityössä. Hän voi automaattisesti varata työpisteen tiimiläisten läheltä. Yrityksen johto saa dataa tilojen käytöstä ja voi ohjata toimintaa sen pohjalta.

Myös työpäivään liittyvät muut varaustarpeet kuten neuvottelutilat, tarjoilut ja pysäköinti hoituvat Taitorilla.

HYÖDYT

Tiimin työskentelyä on mahdollista johtaa paremmin. Tiimin vetäjä näkee tiiminäkymästä missä ja milloin töitä tehdään yhdessä.

Kun näkyvyys muiden läsnäoloon saatavilla, tämä motivoi henkilöstöä toimistolle.

Kohtaamisten suunnittelu sekä työpisteen varaus läheltä tiimiläisiä sujuu helposti.

Taitori Tiimitoiminnallisuus kuuluu Taitorin kokonaisvaltaisiin Smart office -ratkaisuihin, joten sen käyttöönotto erillisenä lisenssituotteena on täysin saumatonta muiden Taitorin tuotteiden kanssa.

Tiimitoiminnallisuus tuo kokonaan uuden näkymän Taitoriin

Suunnittele, missä työskentelet ja milloin

Luo oma tiimi ja näe tiimikalenterista kollegojen viikkosuunnitelmat

Näe, missä tiimiläisesi työskentelee

Varaa työpiste tiimiläisen läheltä automaattisesti tekoälyn avulla

Taitori varaa sinulle parkkipaikan automaattisesti, kun tulet toimistolle

Tiedä, mitä tiimillesi kuuluu ja anna tiimiläiselle kehu hyvästä työstä

Omakohtaisten haasteiden pohjalta jalostunut idea tuotiin myös asiakkaiden käyttöön

Monissa yrityksissä uusi etä- ja hybridityönormaali on monin tavoin vaikuttanut työntekijöiden ja tiimien hyvinvointiin. Myös Taitorissa pohdittiin koko yrityksen voimin, miten onnistuttaisiin toteuttamaan sellaiset hybridityön pelisäännöt, jossa maksimoitaisiin lähityön tuomat hyödyt menettämättä hybridityön arkeen tuomaa joustavuutta.

Henkilöstölle tehtyjen kyselyiden perusteella toimistolle halutaan tulla ensisijaisesti kohtaamaan työkavereita sekä silloin, kun työtehtävät sitä edellyttävät. Tämä nosti esiin selkeän tarpeen tiimitoiminnallisuudelle, jolla työntekijät voisivat suunnitella työskentelypaikkansa etukäteen ja jakaa sen muille, ja lisäksi vielä tarvittaessa helposti varata parkkipaikan sekä työpisteen tiimin tai kollegan läheltä.

Ihmisten fyysiset kohtaamiset ovat radikaalisti vähentyneet ja etätyömalli on paljastanut useita nurjia puolia

1.

Työyhteisöiden sisäinen heimoutuminen, eli yhteisöllisyys ja yhteenkuuluvuuden tunne vähenee, kun fyysiset kontaktit ja kohtaamiset otetaan pois. Lisäksi ihmisten välisten satunnaisten kohtaamisten kadotessa myös innovaatiot sekä uusien asioiden yhdessä kehittäminen kärsivät.

2.

Moni tarvitsee muita ympärilleen voidakseen hyvin. Harvalla työntekijällä on taitoja itsenäiseen sekä johdonmukaiseen oman työn suunnitteluun tai ohjaamiseen. Myös oman jaksamisen seuraaminen tai oman työhyvinvoinnin tarkkailu yksin kotoa käsin on monelle hankalaa.

3.

Esimiestyötä tekevät ovat huomanneet, että ihmisten johtaminen, sitouttaminen työyhteisöön tai uusien työntekijöiden perehdyttäminen etänä on hyvin haasteellista.

Ihmisten aitojen kohtaamisten lisäksi on hyvä muistaa myös muut hyvinvointiin ja työssäjaksamiseen liittyvät seikat

  1. Tehdään toimitiloista houkuttelevia ja työhyvinvointia tukevia.
  2. Panostetaan toimitilojen ja työympäristöjen sekä työpäiväkokemusten jatkuvaan kehittämiseen.
  3. Läsnäolo on hyvän johtamisen paras työkalu.

Suoraa puhetta etätyöstä Taitorin Työympäristö-podcastsarjassa

Taitori Työympäristö Podcast käsittelee työympäristöjä, jotka ovat hybridityön johdosta muutospaineessa. Isäntänä podcasteissa toimii Taitorin myynti- ja markkinointijohtaja Perttu Ahvenainen.

Kuuntele koko sarja

Katso video, jossa Pertun vieraana Kim Väisänen.

Lue Taitorin vinkit hybridityöhön

Työelämä on muuttunut merkittävästi, hybridityö on tullut jäädäkseen eikä vanhaan ole enää paluuta! Moni yritys pohtii juuri nyt, miten yrityksen työympäristöt ja toimitilat palvelevat hybridityön tekemistä. Mitä hybridityö on, ja mitä se tarkoittaa yrityksellesi?

Lue lisää

Katso viisiosainen Taitori-TV:n sarja hybridityöstä.

Ota yhteyttä ja kysy lisää!

Vastaamme sinulle mahdollisimman nopeasti!

Perttu Ahvenainen

Myynti- ja markkinointijohtaja
+358 40 504 5871
perttu.ahvenainen@taitori.fi
→ Varaa aika myynnin kalenterista

Evästeasetukset

Tämä verkkosivusto käyttää evästeitä parhaan mahdollisen käyttökokemuksen tarjoamiseksi. Evästeet tallennetaan selaimeesi ja ne auttavat meitä tunnistamaan sinut, kun palaat sivustolle. Ne myös auttavat tiimiämme ymmärtämään, mitkä verkkosivuston osat ovat sinulle mielenkiintoisia ja hyödyllisiä.