Kesäinen tervehdys Taitorilta!

Koska kasvuyrityksen arki on välillä hyvinkin hektistä on välillä hyvä pysähtyä ja tuumata ääneen edellisvuoden kuulumisia ja onnistumisia.

Tässä siis yhteenveto siitä, miten vuosi 2021 meillä Taitorissa meni.

Yrityksemme avainlukuja vuodelta 2021

Taitorin liikevaihto kasvoi 44%, yhteensä 1,1 miljoonaan euroon.

Liiketulos kiipesi n. 100 000 euroa plussan puolelle.

Jatkuvien palveluidemme  vuosilaskutus, eli ARR kasvoi 104 %, 450 000 euroon.

Työntekijöidemme iloinen joukko nousi yhdeksään henkilöön.

Taitori saavutti Suomen Vahvimmat Platina -sertifikaatin, joka myönnetään yritykselle, jonka luottoluokitus on ollut korkeimmassa luokassa (AA+ tai AAA) vähintään kolmena peräkkäisenä vuonna.

Taitorin palveluiden lukuja vuodelta 2021

Taitorin palveluita käytti noin 60 000 käyttäjää ja tuotteidemme käyttäjäkokemuksen mitattu keskiarvo oli 4/5.
Varattavia tiloja, parkkiruutuja ja työpisteitä palvelussa on yhteensä 25000 kpl
Asiakkaanamme oli noin tuhat yritystä, joista 42 listattua pörssiyhtiötä.
Palveluitamme ja tuotteitamme vietiin 11 maahan Euroopassa, Yhdysvalloissa ja Japanissa pääosin yhteistyökumppanimme Haltianin kanssa.

Suosittua tuotettamme, itse valmistamiamme ovenpielinäyttöjä toimitettiin yli 850 kappaletta.

Markkinakatsaus sekä Taitorin palveluista

Myös vuonna 2021 koronapandemian vaikutus oli nähtävissä älytoimisto eli smartoffice -markkinoiden kasvussa. Taitorin näkökulmasta myös tulevaisuudessa hybridityön tekeminen yleistyy yhä enemmän ja tämä pakottaa organisaatiot sekä yritykset modernisoimaan ja kehittämään toimitilojaan.

Taitorin myyvimmät tuotteet vuonna 2021 olivat etenkin ovenpielinäytöt sekä työpistevarausjärjestelmät, mutta myös digitaalinen vierailijanhallintamme kasvatti suosiota smart office -markkinoilla.

Myös palveluidemme laajentuminen työpäiväkokemusta parantavaan parkkipaikan varaamiseen herätti kiinnostusta markkinassa.

Kehitimme markkinoille myös uusia palveluita. Näitä olivat mm. työntekijöille ja loppukäyttäjille suunnattu työpäiväkyselyitä tuottava kyselytyökalu sekä brändäystyökalu, jonka avulla organisaatiot voivat brändätä visuaalisesti Taitorin palvelut oman brändinsä näköiseksi.

Uusia asiakkaitamme vuodelta 2021

Avia Real Estate Oy

Taitori tuotti moderneja ja hybridityötä tukevia joustotiloja tarjoavalle Avia Clubille digitaalisen palvelualustan, jonka avulla Avia Clubin asiakkaille tuotiin erilaiset digitaaliset palveut käyttööön. Näitä olivat mm. neuvotteluhuoneiden varaus sekä tarjoilutilaus useamman eri kiinteistön kohdalla.

Kiinteistö Oy Jyväskylän Kankaan Arkki

Jyväskylässä sijaitseva ja moderneja sekä joustavia toimitiloja tarjoava Kankaan Arkki on YIT:n rakentama businesspark-kohde.
Taitori toimitti Kankaan Arkkiin tilanvarausjärjestelmän, jolla hoituvat myös catering-palvelut sekä neuvotteluhuoneiden ajanvarausjärjestelmän sekä ovenpielinäytöt.

FläktGroup Finland Oy

Taitori toimitti uusiin toimitiloihin muuttaneelle turkulaiselle FläktGroupille laajan työpistevarauskokonaisuuden, jonka avulla uudet toimitilat muutettiin moderniksi monitilatoimistoksi.

Taitorin tuotteiden ja palveluiden kehittäminen

Haluamme tarjota nopeasti muuttuvassa maailmassa asiakkaillemme parhaita smart office-ratkaisuja ja siksi panostamme kehitystyöhömme satoja tunteja vuodessa.

Vuoden 2021 aikana kehitimme saamamme palautteen sekä asiakaskokemuksien pohjalta käyttöönottoprojektejamme sekä service desk-palveluitamme, jotta pystymme vastaamaan paremmin ja nopeammin asiakkaidemme kasvavaan kysyntään palveluidemme osalta.
Panostimme tuntuvasti omaan service deskiimme rekrytoimalla uusia työntekijöitä sekä ottamalla käyttöön myös uusia teknologioita käyttöön esim. Zendesk-asiakaspalvelujärjestelmän.

Myynti- ja markkinointipuolella teimme myös parannuksia, lähinnä kumppanuuksiemme kautta, jotta saamme äänemme sekä tuotteemme jatkossa paremmin näkyviin ja kuuluviin.

Mitä odotamme tältä vuodelta?

Vuoden 2022 näkymä on, että Taitori jatkaa edelleen voimakasta kasvuaan. Tavoitteemme on jatkaa kasvua ja tänä vuonna päästä 1,4 miljoonan euron liikevaihtoon.

Haluamme kiittää kaikkia yhteistyökumppaneitamme sekä rakkaita asiakkaitamme, jotka ovat olleet mukana kasvutarinassamme vuoden 2021 aikana!

Iso kiitos edellisestä vuodesta, Taitori jatkaa samalla linjalla myös tänä vuonna.

Mukavia kesäpäiviä!

Perttu Ahvenainen,