Työntekijöitämme: Siiri Helos, Deployment Manager

”Parasta työssäni on hetki, kun asiakkaan ongelmat ratkeavat.”

Ennen Taitoriin siirtymistään Siiri työskenteli eräässä keskipienen yrityksen service deskin vetäjänä sekä palvelupäällikkönä noin kahdeksan ja puoli vuotta. Koulutukseltaan Siiri on ICT-tradenomi.

Taitorin työpaikkailmoitusta selatessaan Siiri huomasi, että heidän tarjoamansa työtehtävät sopisivat hyvin Siirin aikaisempiin työkuvioihin sekä osaamisalueisiin. Myös mahdollisuus työskennellä pienikokoisessa ja kasvavassa yrityksessä kiehtoi.

“Vaikka Taitori ei ollut yrityksenä aiemmin tuttu, yrityksen verkkosivut näyttivät kiinnostavalta, ala modernilta sekä meininki sopivan startup -henkiseltä”, Siiri kertoo.

Taitorin Deployment Managerina

Siirin pääasialliset työtehtävät liittyvät Taitorin tuotteiden käyttöönottoihin.

“Kun Taitorille tulee uusia asiakkuuksia tai yritykset ostavat Taitorin tuotteita ja palveluita, olen auttamassa asiakkaita ensimetreiltä asti. Näin varmistetaan, että asiakkaiden kanssa saadaan kaikki käytännön asiat sovittua, fyysiset laitteet toimitettua asiakasyritysten toimitiloihin sekä erilaisten palveluiden integraatiot yhteensovitettua asiakkaiden toiveiden mukaisesti”, Siiri kertoo.

Siiri toimii myös Taitorin helpdeskin esihenkilönä ja varmistaa yhdessä asiakkaiden kanssa, että päivittäiset hommat hoituvat sekä mahdolliset eteen tulevat ongelmat selvitetään nopeasti.

Asiakasprojektit ovat yleensä melko pitkiä. Riippuen siitä, onko eri toimijoilla pieniä ja lyhyitä tai suurempia ja pitkäkestoisempia projekteja esim. uusien toimitilojen suhteen, Siiri saattaa toisinaan kulkea samaa matkaa asiakkaan kanssa vuoden päivätkin.
Omassa työssä Siiriä eniten viehättää asiakaslähtöisyys sekä monipuolisuus. Paras palaute on kuitenkin se, kun asiakkaan ongelmat ratkeavat ja nämä ovat tyytyväisiä:

“Esimerkiksi viime viikolla asiakas palasi Taitorin palveluiden käyttöönoton jälkeen toimistolle ja totesi jälkikäteen meille, että ovatpa laitteet hyvännäköisiä ja että näistähän näkee kaiken sen mitä tarvitsee”, Siiri kertoo.

Ajatuksia Taitorista yrityksenä

Siirin mukaan Taitori on ottanut hyvin oman kenttänsä haltuun.

“Meidän asiakaskuntamme on monipuolinen ja laaja, ja me pystytään olemaan joustavia asiakkaiden tarpeiden mukaan. Vaikka Taitorin tuote on suht uusi, sitä kehitetään jatkuvasti asiakkaiden toiveiden mukaan. Me halutaan olla monipuolisempi ja käyttäjäystävällisempi, me ollaan saatu paljon jalansijaa markkinoilla ja me kasvetaan sekä kehitytään koko ajan”, Siiri toteaa.

”Pitää siis olla avoimin mielin,
käyttää itsenäistä otetta tekemisiinsä
sekä tottua muutoksiin.”

Taitorin tuotteille ja palveluille näyttää olevan kysyntää myös koronakriisin jälkeen sillä koronakriisin tuomat muutokset työntekemisen arkeen ovat tuoneet uusia tilauksia sisään. Perinteisen työnteon tavat ja toimitilojen käyttö ovat muuttuneet kun työntekijät ovat siirtyneet yhä enemmän hybridityön malliin.

“Taitorin tuotteet ovat mielestäni käteviä, modernin näköisiä ja ne sopivat moneen erilaiseen toimistoon ja toimitilaan sekä käyttötavoiltaan että ulkonäöltään. Lisäksi palvelut helpottavat kaikenlaista tilanvaraustoimintaa sekä jakavat esim. tietoa siitä mihin neukkareihin asiakkaita kutsutaan palavereihin ja vaikka mistä varataan oma työpiste silloin kun toimistoon mennään tekemään töitä hybridityömallissa”, Siiri kertoo.

Kysyttäessä Taitoriin liittyvistä risuista ja ruusuista Siiri kertoo seuraavaa:

“Taitori on vielä nuori yritys ja kuten muutkin kasvavat nuoret, se kärsii ajoittaisista kasvukivuista. Nopeasti kasvavassa yrityksessä osa prosesseista ei ole vielä loppuun asti hiottuja ja moni asia on alati muuttuvaa. Pitää siis olla avoimin mielin, käyttää itsenäistä otetta tekemisiinsä sekä tottua muutoksiin.

Ja olla valmis tekemään muutoksia itse, mutta myös ehdottamaan niitä. Itselle tämä kaikki sopii hyvin, mutta siitä voi myös tulla stressiä sillä montaa asiaa tehdään upouutena, eikä ole aina opaskirjaa josta etsiä vastausta. Mutta mikään ei ole minulle ongelma”, summaa Siiri nauraen.

Työpäivän jälkeen

Vastapainona työlle Siiri rentoutuu kotona kirjoja lukemalla, tietokoneella pelaamalla sekä rapsuttelemalla kahta nuorta kissaansa.
Entä onko Siiri viihtynyt Taitorilla?

“Olen viihtynyt oikein hyvin. Porukkamme on pieni, mutta pidän siitä. Kommunikaatio toimii ja pääsen seuraamaan yrityksen kasvua ja kehitystä aitiopaikalta”, Siiri summaa.

Ota yhteyttä ja kysy lisää!

Yhteystiedot